10 thoughts on “MTG: Zendikar. Full spoiler and FAQ.”

  1. Хотя я увлечённо следил за превьюшными карты, решил на этот раз полный спойлер не смотреть. Посмотрим, как это повлияет на впечатления.

  2. Интересные карты для констрактеда (что ещё не обсуждались):
    1) Brave the Elements – W
    Instant (Uncommon)
    Choose a color. White creatures you control gain protection from the chosen color until end if turn.
    анти-пироклазм(фолаут) / пробежать через толпу эльфов/вампиров
    2) Conqueror’s Pledge – 2WWW
    Sorcery (Rare)
    Kicker {6}
    Put six 1/1 white Kor Soldier creature tokens onto the battlefield. If Conqueror’s Pledge was kicked, put twelve of those tokens onto the battlefield instead.
    много солдат
    3) Kor Aeronaut – WW
    Creature – Kor Soldier (Uncommon)
    Kicker {1}{W}
    Flying
    When Kor Aeronaut enters the battlefield, if it was kicked, target creature gains flying until end of turn.
    2/2
    очень классный флаер-солдат
    4) Kor Duelist – W
    Creature – Kor Soldier (Uncommon)
    As long as Kor Duelist is equipped, it has double strike.
    1/1
    1й дроп в солдат – в деку с эквипами (если она будет)
    5) Kor Hookmaster – 2W
    Creature – Kor Soldier (Common)
    When Kor Hookmaster enters the battlefield, tap target creature an opponent controls. That creature doesn’t untap during its controller’s next untap step.
    2/2
    кричи на кричи – может и решает, но дороговат
    6) Kor Outfitter – WW
    Creature – Kor Soldier (Common)
    When Kor Outfitter enters the battlefield, attach target Equipment you control to target creature you control.
    2/2
    ещё один солдат в деку с эквипами
    7) Kor Skyfisher – 1W
    Creature – Kor Soldier (Common)
    Flying
    When Kor Skyfisher enters the battlefield, return a permanent you control to its owner’s hand.
    2/3
    интересный дешёвый флаер – осталось придумать как выгодно использовать его недостаток (возвращать крич с хорошими абилками на входе …)

  3. 8) Into the Roil – 1U
    Instant (Common)
    Kicker {1}{U} (You may pay an additional {1}{U} as you cast this spell.)
    Return target nonland permanent to its owner’s hand. If Into the Roil was kicked, draw a card.
    #48/249
    хороший баунс
    9) Ior Ruin Expedition – 1U
    Enchantment (Common)
    Landfall – Whenever a land enters the battlefield under your control, you may put a quest counter on Ior Ruin Expedition.
    Remove three quest counters from Ior Ruin Expedition and sacrifice it: Draw two cards.
    неплохой новый дроп в какую-нибудь рамп деку – хорошо комбится с зелёной экспедицией
    10) Living Tsunami – 2UU
    Creature – Elemental (Uncommon)
    Flying
    At the beginning of your upkeep, sacrifice Living Tsunami unless you return a land you control to its owner’s hand.
    4/4
    #52/249
    эффективный по мане флаер, триггерит лэндфол … не даёт развиваться по мане, не умирает от болта … спорная карта, но может заиграть, только непонятно где
    11) Spell Pierce – U
    Instant (Common)
    Counter target noncreature spell unless its controller pays {2}.
    #67/249
    отличный каунтерспелл – будет играть во всех форматах
    12) Sphinx of Jwar Isle – 4UU
    Creature – Sphinx (Rare)
    Flying, shroud
    You may look at the top card of your library.(You may do this at any time)
    5/5
    #68/249
    Отличный винкондишен, достаточно крупный для блокера (но умирает от ангела) и ОЧЕНЬ тяжело убиваемый (врас, фолаут после блока, х демеджа по флаерам)
    13) Summoner’s Bane – 2UU
    Instant (Uncommon)
    Counter target creature spell. Put a 2/2 blue Illusion creature token onto the battlefield under your control.
    Недомистик снейк, куча хейта в формате, но нормальной контры совсем мало, придётся играть …
    14) Trapmaker’s Snare – 1U
    Instant (Uncommon)
    Search your library for a Trap card, reveal it, and put it into your hand.
    Then shuffle your libary.
    #74/249
    найдём инстантом нужную ловушку (милл 13 карт или каунтерспелл или зелёную – антикаунтерспельную или баунс 2х крич)

  4. 15) Bloodchief Ascension – B
    Enchantment (Rare)
    At the beginning of each end step, if an opponent lost 2 or more life this turn, you may put a quest counter on Bloodchief Ascension. (Damage causes loss of life.)
    Whenever a card is put into an opponent’s graveyard from anywhere, if Bloodchief Ascension has three or more quest counters on it, you may have that player lose 2 life. If you do, you gain 2 life.
    Интересная карта – может стать очень злым винкондишеном
    16) Disfigure – B
    Instant (Common)
    Target creature gets -2/-2 until end of turn.
    дешёвый инстантовый ремувал
    17) Feast of Blood – 1B
    Sorcery (Uncommon)
    Cast Feast of Blood only if you control two or more Vampires.
    Destroy target creature. You gain 4 life.
    #88/249
    Хороший ремувал – кричи на кричи – эффективно убивает любую кричу и даёт преимущество по хитам
    17) Guul Draz Vampire – B
    Creature – Vampire Rogue (Common)
    As long as an opponent has 10 or less life, Gull Draz Vampire gets +2/+1 and has intimidate. (It can’t be blocked except by artifact creatures and/or creatures that share a color with it.)
    1/1
    Хороший 1 дроп в вампиров (похоже задача вампиров срубить 10 жизней, после чего – с ними очень тяжело бороться… – может стоит сплешить болты и другой бёрн)
    18) Malakir Bloodwitch – 3BB
    Creature – Vampire Shaman (Rare)
    Flying, protection from white
    When Malakir Bloodwitch enters the battlefield, each opponent loses life equal to the number of Vampires you control. You gain life equal to the life lost this way.
    4/4
    #100/249
    Интересный флаер – может очень помочь вампирам перед атакой срубить те самые хиты до 10 и меньше, тяжело убиваем, держит ангела
    19) Ravenous Trap – 2BB
    Instant – Trap (Uncommon)
    If an opponent had three or more cards put into his or her graveyard from anywhere this turn, you may pay {0} rather than pay Ravenous Trap’s mana cost.
    Exile all cards from target player’s graveyard.
    в экстендед – антидредж …
    20) Sadistic Sacrament – BBB
    Sorcery (Rare)
    Kicker {7} (You may pay an additional {7} as you cast this spell.)
    Search target player’s library for up to three cards, exile them, then that player shuffles his or her library. If Sadistic Sacrament was kicked, instead search that player’s library for up to fifteen cards, exile them, then that player shuffles his of her library.
    в Моноблек контроль, может быть хорошим сайдом против комб и дек с маленьким кол-вом винкондишенов, против опасного сайда …
    21) Vampire Hexmage – BB
    Creature – Vampire Shaman (Uncommon)
    First strike
    Sacrifice Vampire Hexmage: Remove all counters from target permanent.
    2/1
    #114/249
    Как сказал Олег: “Он будет рулить форматом” … Все экспедиции, квесты, вознесения и многие другие карты рыдают…
    При этом он 2-1 за 2 маны – отличный 2й дроп
    22) Vampire’s Bite – B
    Instant (Common)
    Kicker {2}{B} (You may pay an additional {2}{B} as you cast this spell.)
    Target creature gets +3/+0 until end of turn. If Vampire’s Bite was kicked, that creature gains lifelink until end of turn.
    #117/249
    это поможет быстро срубить хиты до 10 и без болтов

  5. 23) Burst Lightning – R
    Instant (Common)
    Kicker {4} (You may pay an additional {4} as you cast this spell.)
    Burst Lightning deals 2 damage to target creature or player. If Burst Lightning was kicked, it deals 4 damage to that creature or player instead.
    Хороший (и гибкий) бёрн
    24) Goblin Bushwhacker – R
    Creature – Goblin Warrior (Common)
    Kicker – {R} (You may pay an additional {R} as you cast this spell.)
    When Goblin Bushwhacker enters the battlefield, if it was kicked, creatures you control get +1/+0 and gain haste until end of turn.
    “I’m gonna let you finish, but Goblin Guide is one of the best Goblins of all time.
    OF ALL TIME.”
    1/1
    1й дроп для гоблинов, который может помочь и в поздней игре
    25) Goblin Shortcutter – 1R
    Creature – Goblin Scout (Common)
    When Goblin Shortcutter enters the battlefield, target creature can’t block this turn.
    2/1
    2й дроп, может и поместится в деку …
    26) Hellfire Mongrel – 2R
    Creature – Elemental Hound (Uncommon)
    At the beginning of each opponent’s
    upkeep, if that player has two or fewer
    cards in his hand, Hellfire Mongrel deals 2
    damage to him or her.
    2/2
    #130/249
    Интересная карта, дешевле красной музы, но и наносит меньше демеджа, может в какой-нибудь БР блайтнинг поместится
    27) Hellkite Charger – 4RR
    Creature – Dragon (Rare)
    Flying, haste
    Whenever Hellkite Charger attacks, you may pay {5}{R}{R}. If you do, untap all attacking creatures and after this phase, there is an additional combat phase.
    5/5
    Дракон, хастовый, с потенциально выигрышной абилкой…, против него у нас есть ангел
    28) Obsidian Fireheart – 1RRR
    Creature – Elemental (Mythic Rare)
    {1}{R}{R}: Put a blaze counter on target land without a blaze counter on it. For as long as that land has a blaze counter on it, it has “At the beginning of your upkeep, this land deals 1 damage to you.” (The land continues to burn after Obsidian Fireheart has left the battlefield.)
    4/4
    эффективная по параметрам карта с интересной абилкой
    29) Punishing Fire – 1R
    Instant (Uncommon)
    Punishing Fire deals 2 damage to target creature or player.
    Whenever an opponent gains life, you may pay {R}. If you do, return Punishing Fire from your graveyard to your hand.
    лайфгейна много – должна играть, эффективно срубает вампиров – у них есть чем гейнить
    30) Runeflare Trap – 4RR
    Instant – Trap (Uncommon)
    If an opponent drew three or more cards this turn, you may pay {R} rather then pay Runeflare Trap’s mana cost.
    Runeflare Trap deals damage equal to the number of cards in target player’s hand to that player.
    Может быть хорошим сайдом – за 1 ману – нанести 3++ демеджа, в типе сыграть после дрова Х карт … нет не будет в типе контролей…
    31) Unstable Footing – R
    Instant (Uncommon)
    Kicker {3}{R}
    Damage can’t be prevented this turn. If Unstable Footing was kicked, it deals 5 damage to target player.
    Антипревент + хороший бёрн при случае – может и заиграет… турбофогов , правда, уже нет в типе
    32) Zektar Shrine Expedition – 1R
    Enchantment (Common)
    Landfall – Whenever a land enters the battlefield under your control, you may put a quest counter on Zektar Shrine Expedition.
    Remove three quest counters from Zektar Shrine Expedition and sacrifice it: Put a 7/1 red Elemental creature token with haste and trample onto the battlefield. Sacrifice it at the beginning of the end step.
    в рамп – 7 демеджа за 2 маны … обычно рамп ставит эффективных крич, скорее в бёрн

  6. 33) Baloth Cage Trap – 3GG
    Instant – Trap (Uncommon)
    If an opponent had an artifact enter the battlefield under his or her control this turn, you may pay {1}{G} rather then pay Baloth Cage Trap’s mana cost.
    Put a 4/4 green Beast creature token onto the battlefield.
    В типе – если эспер заиграет – может быть эффективно, в эсте – больше поможет просто дестрой этого артифакта
    34) Cobra Trap – 4GG
    Instant – Trap (Uncommon)
    If a noncreature permanent under your control was destroyed this turn by a spell or ability an opponent controlled, you may pay {G} rather than pay Cobra Trap’s casting cost.
    Put four 1/1 green Snake creature tokens onto the battlefield.
    интересная карта, но непонятно в какой колоде она может заиграть…
    35) Quest for the Gemblades – 1G
    Enchantment (Uncommon)
    Whenever a creature you control deals combat damage to another creature, you may put a quest counter on Quest for the Gemblades.
    Remove a quest counter from Quest for the Gemblades and sacrifice it: Put four +1/+1 counters on target creature.
    за 2 маны прокачка на +4+4 постоянно, может и заиграет
    36) River Boa – 1G
    Creature – Snake (Uncommon)
    Islandwalk
    {G}: Regenerate River Boa.
    2/1
    ещё один синий хейт… классную карту переиздали
    37) Vines of Vastwood – G
    Instant (Common)
    Kicker – {G} (You may pay an additional {G} as you cast this spell)
    Target creature can’t be the target of spells of abilities your opponents control until end of turn. If Vines of Vastwood was kicked, that creature gets +4/+4 until end of turn.
    Отличная прокачка- каунтерремувал

  7. 38) Expedition Map – 1
    Artifact (Common)
    {2}, {T}, Sacrifice Expedition Map: Search your library for a land card, reveal it, and put it into your hand. Then shuffle your library.
    Найдём ЛЮБУЮ землю сравнительно недорого

  8. 39) Cosi’s Trickster – U
    Creature – Merfolk (Rare)
    Whenever an opponent shuffles his or her library, you may put a +1/+1 counter on Cosi’s Trickster.
    1/1
    #45/249
    Хороший дроп в мерфолков с фечками в формате, но мерфолков маловато будет…

  9. Друзья, дружно благодарим Булочку за прекрасный гайд в новый интересный сет! Отличные оценки играбельности, наврядли кто-то смог бы лучше 😉 TCGUA цветет и “пахнет” благодаря Евгению.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *